پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نکات امنیتی برای استفاده از موبایل بانک
نوشته شده در سه شنبه 5 آبان 1394
بازدید : 112
نویسنده : علی

 مروزه با پیشرفت تکنولوژی کارهای بانکی نیز با استفاده از اینترنت و کامپیوتر انجام میشوند. نرم افزار های بانک برای موبایل نیز تولید شده اند و میتوان با استفاده از آنها از خدمات متنوع بانک ها استفاده کرد.

 

در ادامه مطلب چند نکته امنیتی برای استفاده از مو

1- برای گوشی تان رمز بگذارید.
قابلیت پاکسازی اطلاعات که معمولا با نام Remote Wipe شناخته می شود به شما کمک می کند که تمام اطلاعات گوشی خود را به صورت از راه دور پاک کنید. مسلما اگر گوشی شما گم یا دزدیده شود، قابلیت Remote Wipe به کمک شما خواهد آمد. در اکثر گوشی های هوشمند می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

 

2- مراقب دانلودهای تان باشید.
برخی تصور می کنند بد افزار ها مخصوص کامپیوتر ها هستند و موبایل آنها از این امر مصون است در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و اگر موقع دانلود کردن اطلاعات برروی موبایلتان دقت نکنید ممکن است مورد هجوم قرار بگیرید.

 

3- تنها از نرم افزار بانک خودتان استفاده کنید.
تنها و تنها از نرم افزار هایی که بانکتان طراحی کرده استفاده کنید و از نرم افزار های دیگری که به هر طریق برای شما ارسال می شود و ادعا می کنند که برای بانکداری الکترونیک مفید هستند استفاده نکنید.

 

 4- استفاده از شبکه‌های امن اینترنتی
از سیستم های عمومی اینترنت که در فضاهای مختلف موجوداند برای انجام عملیات بانکی استفاده نکنید. اینترنت‌های غریبه فضای مناسبی برای انتقال اطلاعات بانکی شما نیست.

 

5- سطوح دسترسی اپلیکیشن ها را بررسی کنید.
یکی از امکانات خوبی که سیستم عامل های موبایلی در اختیار کاربران خود می گذارند این است که به هنگام نصب یک برنامه ، سطوح دسترسی آن را به شما نشان می دهند. مثلا اینکه این برنامه به چه اطلاعاتی دسترسی خواهد داشت. پس بدون بررسی هیچ برنامه‌ای را نصب نکنید. ممکن است به قیمت از دست دادن موجودی حساب بانکی تان تمام شود.

 

6- اطلاعات بانکی خود را در برنامه نوت برداری گوشی یادداشت نکنید.
برنامه نوت گوشی شما جای مناسبی برای ذخیره اطلاعات نیست. مثل نوشتن رمز کارت بر روی کارت راه را برای سو استفاده سود جویان باز می کند.

 

7- پاکسازی اطلاعات قبل از فروش موبایل.
اگر قصد دارید گوشی خود را بفروشید یا اینکه به کسی امانت بدهید، ابتدا باید سعی کنید که هرگونه اطلاعات بانکی که در گوشی ذخیره شده است را پاکسازی کنید.

 

8- آنتی ویروس فراموش نشود.
برای گوشیتان یک آنتی ویروس معتبر قرار دهید.

 

9- لینک ها خطرناکند.

موقع استفاده از اینترنت موبایلتان روی لینک های ناشناس کلیک نکنید. زیرا ممکن است در پی سرقت اطلاعات شما باشند.بایل بانک ها ارائه خواهیم کرد.


:: برچسب‌ها: نکات امنیتی ، موبایل بانک، دماوند ,



رونمایی از کامپیوتر جیبی +عکس
نوشته شده در سه شنبه 5 آبان 1394
بازدید : 118
نویسنده : علی

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,کامپیوتر جیبی

MagicStick wave حاصل بودجه‌ی تامین شده در کمپین حمایتی ایندی گوگو می‌باشد. این دستگاه یک استیک کوچک و قدرتمند بوده که دارای یک پردازنده‌ی Cherry Trail Z8700 اینتل به همراه پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای در کنار هشت گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است.

اخبار,اخبار تکنولوژی,کامپیوتر جیبی

 


:: برچسب‌ها: کامپیوتر جیبی ، دماوند ,



آیا می دانید سرنوشت شمر بن ذی الجوشن چه شد؟
نوشته شده در سه شنبه 5 آبان 1394
بازدید : 129
نویسنده : علی

 

سرنوشت شمر لعین

شمر در ابتدا از یاران امام علی (ع) بود ولی بعدها در زمرۀ دشمنان پرکینه امام و خاندانش درآمد 

 

نقش شمر خبیث در واقعه کربلا، سال 61 هجری قمری که حسین بن علی به سمت عراق در حرکت بود،‌ شمر اخبار این حرکت را دقیقاً پی گیری می‌کرد. در تاریخ این واقعه، شمربن ذی الجوشن در چند جا نقش اساسی داشت.

 

:: برچسب‌ها: شمر ، سرانجام ، دماوند ,



بازدید : 110
نویسنده : علی

 

 امیر سرتیپ حیدری، جانشین فرمانده نزاجا با بیان اینکه گروه‌های تروریستی جرثومه‌های فساد و دست‌نشانده قدرت‌های بزرگ هستند و همواره در راستای منافع آنان گام برمی‌دارند، تصریح کرد: امیدواریم محافل بین‌المللی با آگاهی یافتن از ماهیت اینها به این نتیجه برسند که باید با اینگونه تفکرات متحجرانه مقابله کنند.

سرتیپ حیدری در خصوص رزمایش مشترک محرم ارتش نیز گفت: در این رزمایش به تمامی اهداف از پیش تعیین شده خود رسیدیم و طی آن تسلیحات جدیدی را مورد آزمون عملیاتی قرار دادیم.

وی همچنین از به‌کارگیری «ربات پدافندی» در رزمایش مشترک محرم خبر داد و افزود: این سامانه پیش از این مورد آزمایش عملیاتی قرار گرفته بود؛ اما برای نخستین بار در رزمایش اخیر در یک فضای متفاوت مورد استفاده قرار گرفت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین به استفاده نزاجا از پهپادهای تهاجمی و انواع موشک‌های ضد زره در این رزمایش اشاره کرد.


:: برچسب‌ها: نزاجا ، حیدری ، دماوند ,



هولوگرام :ضدجعل و ضدتقلب
نوشته شده در سه شنبه 5 آبان 1394
بازدید : 126
نویسنده : علی

 هولوگرام: ضدجعل وضد تقلب

امروزه بسیاری از کالاهای تقلبی در بازارهای داخلی و خارجی سرازیر شده اند و هر ساله با جعل مارک کالاهای معتبر (Brand   Name) میلیاردها دلار زیان به کارخانه ها و تولیدکنندگان وارد می شود. امروزه مصرف کنندگان هنگام خرید کالای مورد نیاز خود دچار شبهه و تردید نسبت به اصل و واقعی بودن کالا می شوند و به همین دلیل مصمم  به استفاده از کالاهایی هستند که دارای برچسب ضد تقلب بر روی بسته بندی آنها می باشد. در چند سال اخیر تکنولوژی های ضد تقلب گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است مانند چاپ با استفاده از جوهر فلورسنت، چاپ با استفاده از جوهر توموکالر، کدهای مخفی و غیره. اما بعد از  اختراع لیزر و کامپیوتر، هولوگرام (بر چسب ضد تقلب) متداولترین روش برای جلوگیری از تقلب می باشد. خیلی از شرکتها با نامهای معتبر مانند  سونی، کانون، ماکروسافت و موتورلا هولوگرلمهایی را برای جلوگیری از تقلب تهیه کرده و استفاده می  کنند.

موارد  استفاده

  • قطعات کامپیوتر و الکترونیک                 
  • کلیه محصولات تولیدی به خصوص : بهداشتی – آرایشی – دارویی –  غذایی – پزشکی                 
  • کارتهای ضمانت                 
  • اوراق بهادار : بیمه – ضمانت نامه بانکی – اظهارنامه گمرکی – معاینه فنی – پایان کار و غیره                 
  • کارتهای اعتباری (Visa Card – Master Card)                 
  • شناسنامه – کارت ملی – گواهینامه – پاسپورت و غیره                 
  • کلیه شرکت ها و نماینده های محصولات بزرگ تجاری                 
  • آرم استاندارد محصولات کارخانجات و بسته بندی ها                 
  • پلمپ بسته بندی محصولات کارخانه

نکته مهم

هولوگرام بهترین و مهمترین تبلیغ برای متمایز کردن شرکت های نماینده از شرکتهای بی اعتبار و متقلب برای از بین بردن تقلب و مشخص کردن آدرس و تلفن نماینده فروش در داخل کشور می باشد.


:: برچسب‌ها: هولوگرام ، امنیت ، دماوند ,



عاشورا
نوشته شده در یک شنبه 3 آبان 1394
بازدید : 131
نویسنده : علی



بازدید : 160
نویسنده : علی



کی اینو یادشه ؟؟؟ بچه گیامون یادش بخیر
نوشته شده در یک شنبه 3 آبان 1394
بازدید : 164
نویسنده : علی

 افسران - کی اینو یادشه ؟؟؟ بچه گیامون یادش بخیر




بازدید : 104
نویسنده : علی

 

 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به سفر ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران به بندر آستراخان روسیه در دریای خزر اظهار کرد: خزر بزرگ‌ترین دریاچه جهان است و جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد.وی به منافع و منابع متعدد کشورهای همسایه در دریای خزر اشاره کرد و افزودجمهوی اسلامی ایران منابع و منافعی در دریای خزر دارد و باید اقتدار خود در این دریا را حفظ کند.سیاری دریای خزر برای جمهوری اسلامی ایران را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: دریای خزر برای دیگر کشورهای همسایه دارای اهمیت است و باید بتوانیم از منابع این دریا برای پیشرفت دریامحور کشور استفاده کنیم.فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریای خزر می‌تواند محل درگیری، ناامنی، دزدی دریایی، قاچاق مواد مخدر و کالا و مسائل زیست‌محیطی باشد، تصریح کرد: خزر باید عاری از موضوع‌های مذکور باشد تا بتواند دریای صلح و دوستی باقی بماند.وی بر بهره‌مندی کشورهای همسایه از منابع و منافع دریای خزر تأکید کرد و گفت: اقتدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خزر به همراه دیگر کشورهای همسایه می‌تواند این دریا را از تمام اتفاق‌هایی که ممکن است بیفتد جلوگیری کرده و خزر را به عنوان دریای صلح و دوستی برای ما حفظ کند.سیاری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به اتفاق دیگر کشورهای همسایه توانمندی محفوظ نگه‌داشتن خزر از خطرها را دارد، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از ایجاد ناامنی در دریای خزر جلوگیری کند و اجازه ندهد دیگران خارج از کشورهای همسایه در این دریا حضور پیدا کنند.فرمانده نیروی دریایی ارتش به اعزام ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندر انزلی به بندر آستراخان روسیه در هفته جاری اشاره کرد و یادآور شد: ناوگروه مذکور سومین روز استقرار خود در بندر آستراخان را پشت سر می‌گذارد و به عنوان ناوگروه صلح و دوستی در روسیه حضور دارد.وی با بیان اینکه دو مرتبه ناوگروه‌های روسیه در مدت سه سال گذشته به ایران سفر کردند، اظهار کرد: تاکنون دو مرتبه ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به بندر آستراخان روسیه در دریای خزر سفر کرده اند.سیاری اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در قالب ناوگروه‌های صلح و دوستی خواند و بیان کرد: رفت و آمد ناوگروه‌های ایران و روسیه در جنوب کشور وجود دارد. 

 

 


:: برچسب‌ها: دریادار سیاری،خزر ، دماوند ,



بازشناسی عبرت‌های عاشورا برای امروز
نوشته شده در یک شنبه 3 آبان 1394
بازدید : 168
نویسنده : علی

 

اگر روحیه بسیجی کنار برود

 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای براساس "بینشی قرآنی" جایگاهی والا برای تاریخ قائل هستند: «اگر تاریخ یک چیز اصلی نبود، قرآن با این عظمت- که اصلاً برنامه‌ی انسان‌سازی و برنامه‌ی بشریت است - تاریخ را وارد خودش نمی‌کرد... بنابراین، تاریخ مهم است.»(۱۳۷۰/۱۱/۰۸)
در این بینش "درس و عبرت‌گیری" از تاریخ مسئله‌ی اصلی است: «قرآن به ما می‌گوید: نگاه کنید و از گذشته‌ی تاریخ، درس بگیرید... قرآن‌که صادق مصدِّق است، ما را به عبرت گرفتن از تاریخ دعوت می‌کند.»(
۱۳۷۵/۰۳/۲۰) این نگاه به تاریخ بر پایه مهم تغییر نیافتن "جبهه‌بندی‌های اصلی بشر" در طول تاریخ متکی است: «رنگ‌های زندگی عوض می‌شود، روش‌های زندگی عوض می‌شود؛ اما پایه‌های اصلی زندگی بشر و جبهه‌بندی‌های اصلی بشر، تغییری پیدا نمی‌کند.»(۱۳۷۹/۰۱/۰۲)
لازمه‌ی عبرت‌گیری از تاریخ "دغدغه داشتن نسبت به آینده" است. می‌توان با استخراج و فهمِ عمیق درس‌ها و عبرت‌ها، ضمن شناخت نقش خود، نسبت به وظایف خود آگاه شد: «در تاریخ چیزی هست که اگر بخواهیم از آن عبرت بگیریم، باید دغدغه داشته باشیم. این دغدغه، مربوط به آینده است... تاریخ یعنی من و شما... ببینیم در کدام قسمتِ داستان قرار گرفته‌ایم. بعد ببینیم کسی که مثل ما در این قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل کرد که ضربه خورد؟ مواظب باشیم آن طور عمل نکنیم.»(
۱۳۷۵/۰۳/۲۰)
یکی از اصلی‌ترین وقایع تاریخی که با نگاهِ درس آموزی و عبرت‌گیری از سوی رهبری مورد توجه قرار گرفته ماجرای "قیام امام حسین‌علیه‌السلام " ‌و نهضت عاشوراست. در بحث عبرت‌های عاشورا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سؤالی مهم و بنیادین را مطرح می‌کنند: «ببینیم چه شد که پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلوات‌اللَّه‌و‌سلامه‌علیه، جامعه اسلامی به آن حدّی رسید که کسی مثل امام حسین علیه‌السلام، ناچار شد برای نجات جامعه اسلامی، چنین فداکاری‌ای بکند؟... آن جامعه‌اسلامی، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟»(
۱۳۷۱/۰۴/۲۲)

:: برچسب‌ها: روحیه بسیجی, دماوند ,