پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 135
نویسنده : علی

 

مدل ارتقا یافته سلاح تک‌تیرانداز «باهر» صبح امروز در منطقه عمومی رزمایش مشترک محرم تست میدانی شد.

به گزارش قرارگاه رسانه ای رزمایش محرم، نمونه ارتقا یافته سلاح تک‌تیرانداز «باهر» صبح امروز در منطقه عمومی این رزمایش تست میدانی شد.

امیر سرتیپ دوم مسعود زواره‌ای رئیس سازمان جهاد خودکفایی نزاجا در خصوص این سلاح به خبرنگار ما گفت: تا یک ماه آینده سلاح پیشرفته باهر به‌صورت عملیاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از تحویل سلاح باهر به یگان‌های عملیاتی خبر داد.


:: برچسب‌ها: ارتش، دماوند، تک تیرانداز، رزمایش محرم, ,



بازدید : 125
نویسنده : علی

 

 

فرمانده تیپ 65 نوهد از اجرای عملیات گردان‌های واکنش سریع نزاجا متناسب با شرایط جنگی در جریان رزمایش محرم خبر داد

 امیر نوذر نعمتی فرمانده تیپ 65 نوهد با اشاره به اینکه گردان‌های واکنش سریع باید قابلیت اجرای عملیات در شرایط مختلف جوّی و اقلیمی را داشته باشند، افزود: در این رزمایش طبق تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح، سناریو به یکان‌ها ابلاغ نمی‌شود و نیروها با توجه به شرایط و دستور سلسله‌مراتب، به‌صورت واکنش سریع خود را به منطقه رسانده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

امیر نعمتی ادامه داد: این یکان‌ها از گذشته تمرینات مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند و امروز سطح توانمندی‌شان با اجرای عملیات‌های غافلگیرانه سنجیده می‌شود.

 


:: برچسب‌ها: ارتش، تیپ 65 نوهد، نزاجا، دماوند ,



بازدید : 121
نویسنده : علی

 

دو فروند هواپیمای آر اف 4 اقدام به شناسایی منطقه عمومی رزمایش محرم کردند

به گزارش قرارگاه رسانه ای رزمایش مشترک «محرم»، دو فروند هواپیمای آر اف 4 نیروی هوایی ارتش دقایقی پیش عملیات شناسایی منطقه عمومی رزمایش محرم را با موفقیت اجرا کردند.

این جنگنده‌ها از مبدأ پایگاه هوایی شهید نوژه همدان عملیات خود را آغاز و پس از پایان موفق عملیات به این پایگاه بازگشتند.



:: برچسب‌ها: رزمایش محرم، نیروی هایی، اف4، ارتش، دماوند ,



بازدید : 139
نویسنده : علی

 

 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از تشکیل یگان های واکنش سریع جهت مقابله با تهدیدات در دورترین نقاط مرزی خبر داد.

به گزارش قرارگاه رسانه ای رزمایش محرم، امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه نشست خبری رزمایش بزرگ محرم ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گردان های واکنش سریع نیروی زمینی جهت مقابله با تهدیدات متصور تشکیل شده اند.

وی افزود: این یگان ها از نظر نیروی انسانی، فناوری های دفاعی، تحرک، قدرت آتش و توان نقل و انتقال منحصر به فرد هستند.

امیر حیدری گفت: یگان های واکنش سریع نیروی زمینی اخیرا در سطح این نیرو تشکیل شده است و این قابلیت را دارند تا در کوتاه ترین زمان ممکن جهت مقابله با تهدیدات خود را به دورترین نقاط مرزی رسانده و اجرای عملیات کنند. پیش بینی ما این است که این نیروها کمتر از 4 ساعت خود را به دورترین نقاط مرزی برسانند.

وی تصریح کرد: این نیرو از تجهیزات کاملا بومی استفاده می کند که مهمترین آن ها تسلیحات ضدزره، آرپی جی 29 و سلاح های پدافندی سبک است.

جانشین فرمانده نزاجا اظهار داشت: تفاوت این رزمایش با رزمایش های گذشته در این است که نیروی زمینی از گردان های واکنش سریع به طور گسترده در این رزمایش استفاده می کند.

وی افزود: افرادی که در این همایش شرگت می کنند از توانمندی های بالایی برخوردارند و آموزش های لازم را در زمینه چتربازی، پرش از بالگرد، اجرای عملیات در سواحل، کوهستان، جنگل، کویر و تمامی نقاطی که چرخه دفاعی کشور به آن نیاز دارند را تامین کنند.


:: برچسب‌ها: ارتش، نیروی زمینی، دماوند، واکنش سریع, ,



بازدید : 122
نویسنده : علی

 اخبار,اخبارسیاست  خارجی, نشست  خبری اشتاین مایر  و ظریف

وزیر خارجه کشورمان گفت: رابطه ایران و آلمان می‌تواند الگوی مناسبی برای روابط ایران با سایر کشورهای اروپایی باشد.

 

  محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان ضمن خوش‌آمدگویی به همتای آلمانی‌اش گفت: بسیار خوشحال هستم که آقای اشتاین مایر که سال‌ها در سمت‌های مختلفی فعالیت می‌کردند امروز به عنوان چهره‌ای آشنابه تهران سفر کردند.

وی ادامه داد‌: رابطه ایران و آلمان می‌تواند الگوی مناسبی برای روابط ایران با سایر کشورهای اروپایی باشد.


:: برچسب‌ها: ظریف ، برنامه موشکی ، برجام ، دماوند ,



دل نوشته های حضرت رقیه (س)
نوشته شده در شنبه 25 مهر 1394
بازدید : 119
نویسنده : علی

 متن ادبی شهادت حضرت رقیه

گل نازدانه پدر
رقیه ...رقیه نجیب ! ای مهتاب شب های الفت حسین ! ای مظلوم ترین فریاد خسته ! گلِ نازدانه پدر و انیس رنج های عمه !رقیه... رقیه کوچک! ای یادگار تازیانه های نینوا و سیل سیلی کربلا ! دست های کوچکت هنوز بوی نوازش های پدر را می داد، و نگاه های معصوم و چشمان خسته ات، نور امید را به قلب عمه می تاباند.رقیه... رقیه صبور ! بمان، که بی تو گلشن خزان دیده اهل بیت، دیگر بوی بهار را استشمام نخواهد کرد، تو نوگل بهشتی و فرشته زمینی، پس بمان که کمر خمیده عمه، مصیبتی دیگر را تاب نخواهد آورد.

 

 


:: برچسب‌ها: دل نوشته ، حضرت رقیه ، دماوند ,



بازدید : 122
نویسنده : علی

 

هیات بلندپایه نظامی کشور چین با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر دریادار حبیب‌الله سیاری دیدار کردند. جانشین کل ارتش جمهوری خلق چین به همراه هیات نظامی این کشور با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه سطح تعاملات نظامی و مراودات نظامی بین دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.




بازدید : 136
نویسنده : علی

 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دیدار و گفت‌وگو با جانشین رئیس ستاد ارتش چین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت حضور در دریا به ویژه شمال اقیانوس هند و حضور مستمر و فعال هر دو کشور ایران و چین در آن منطقه نیازمند همکاری مستمر در جهت برقراری امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی هستیم.وی افزود: در این دیدار بازدید از ناوگروه‌ها و مراکز آموزشی دو کشور مورد توافق قرار گرفت.سیاری تاکید کرد: همچنین همکاری‌های اطلاعاتی نیز مورد توجه قرار گرفت و امیدواریم این موارد توسط کمیته مشترک دریایی در قالب یک سند همکاری اجرایی شود. همانطور که همکاری و تعامل‌هایی با ارتش چین داشته‌ایم.جانشین رئیس ستاد ارتش چین نیز بر تقویت همکاری دو نیروی دریایی ارتش ایران و چین تاکید کرد


:: برچسب‌ها: نداجا ، سیاری ، دماوند ,



بازدید : 134
نویسنده : علی

 

 

مروزه در جای جای دنیا ما شاهد این موضوع هستیم که در زمان صلح اگر در کشوری بحران طبیعی مانند سیل،زلزله،سونامی و... رخ دهد،نیروهای نظامی آن کشور وارد عمل می­شوند و با تجهیزات خود مانند بالگرد،قایق،خودرو و ... در رفع بحران نقش آفرینی می­کنند و یا مراکز درمانی آن ها به افراد جامعه خدمت رسانی می­کنند.این موضوع در کشور ما هم به طور معمول انجام می­گیرد مانند زلزله بم و یا بحران بارش برف در شمال کشور و چندین موارد دیگر که ارتش وارد عمل شد.نیروی دریایی ارتش هم از این امر مستثنی نبوده و اقداماتی را در راستای کمک رسانی انجام داده است مانند کمک رسانی به آتش نشانی ها در آتش سوزی جنگل ها در شمال کشور و یا اعزام خودرو های آتش نشانی در آتش سوزی هتلی در بندر عباس و مواردی از این دست که بسیار هستند و مجال ذکر آن ها در این نوشته نیست.اما  این نیروی راهبردی پا را فراتر گذاشته و علاوه بر این موضوعات، در موضوع مهم و استراتژیک پدافند غیر عامل هم اقدامات زیادی را انجام داده است. نیروی دریایی ارتش با استفاده از کادر متعهد و تجهیزات خود عملیات های عمرانی متعددی را در مناطق محروم سواحل مکران انجام داده و می­دهد مانند احداث و مرمت چند صد کیلومتر راه در جنوب استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، آبرسانی به مردم جاسک و مشارکت در احداث نیروگاه برق در این سواحل.همچنین با کمک و پیگیری های نیروی دریایی ارتش علاوه بر اینکه بیمارستان 32 تختخوابی جاسک از حالت منفعل به یک بیمارستان شبانه روزی مبدل شد این نیرو طرح احداث بیمارستان 64 تخت­خوابی را در این شهر در دستور کار قرار داده است.تبدیل فرودگاه نظامی جاسک به فرودگاه ملی طرح دیگری از نیروی دریایی ارتش است که هم اکنون در حال انجام بوده و اقدام بسیار موثری در محرومیت زدایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان محسوب می­شود. یگان های نیروی دریایی ارتش فعالیت های دیگری هم برای افزایش رفاه مردم مناطق محروم انجام می­دهند از جمله در اختیار گذاشتن مراکز فرهنگی و ورزشی خود برای عموم مردم مانند استخر ،سالن ورزشی و ...،ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط کادر درمانی این نیرو،ایجاد امکان استفاده از داروخانه ها و درمانگاه های پادگان برای عموم مردم و رساندن کمک های غذایی برای خانواده های کم بضاعت.


:: برچسب‌ها: پدافند غیر عامل، امیرسیاری ، ارتش ،دماوند ,



السلام علی الرضیع الصغیر Ashura, Ali asghar pbuh
نوشته شده در شنبه 25 مهر 1394
بازدید : 155
نویسنده : علی